ΙΩΑΝΝΙΝΑ:ΕΞΑΦΑΝΙΣΗ 17ΧΡΟΝΟΥ

ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Οι επτά κατηγορίες των Ελλήνων καταναλωτών

Ως «χαμένη υπόθεση» θεωρείται για τα σούπερ μάρκετ το 41% των καταναλωτών σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποίησε η MRB Hellas υπό τον τίτλο «Shopperhood Study, διότι πρόκειται για ομάδες του πληθυσμού που δεν πρόκειται να αυξήσουν τις αγορές τους αφενός λόγω οικονομικών δυσχερειών και αφετέρου διότι δεν βρίσκουν καμία ευχαρίστηση στην αγοραστική εμπειρία.

Όπως επισημαίνει «Η Καθημερινή», στην μελέτη διακρίνονται επτά κατηγορίες καταναλωτών με βάση τα οικονομικά και δημογραφικά χαρακτηριστικά με την πολυπληθέστερη, αυτή που αντιστοιχεί στο 34% των καταναλωτών, να είναι αυτή που καταναλώνει και τα λιγότερα χρήματα στο σούπερ μάρκετ.

Πρόκειται για τους λεγόμενους «budget conscious», αυτούς που αγχώνονται και προσπαθούν να μην υπερβούν τον προϋπολογισμό τους. Η μέση αξία του καλαθιού είναι 18 ευρώ και επισκέπτονται το σούπερ μάρκετ περί τις 11-12 φορές τον μήνα, δηλαδή η μέση μηνιαία δαπάνη είναι 198-216 ευρώ. Πρόκειται για εκείνους τους καταναλωτές που αγοράζουν λίγα και φθηνά προϊόντα, κυνηγούν τις προσφορές, έχουν καλή γνώμη για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και δεν είναι πιστοί σε μάρκες και επίσης αγοράζουν συχνά είδη των οποίων η ημερομηνία λήξης πλησιάζει. Πρόκειται κυρίως για άτομα ηλικίας 55-64 ετών και άνω των 75.

Η έτερη «φυλή» που θεωρείται επίσης χαμένη υπόθεση είναι αυτή που στη μελέτη χαρακτηρίζεται ως η «άντε πάλι» και αντιστοιχεί στο 7% των καταναλωτών. Πληρώνουν περισσότερα ανά επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ (24 ευρώ) με τη μέση μηνιαία δαπάνη να υπολογίζεται περίπου στα 232 ευρώ.

Στόχος των λιανεμπόρων θεωρούνται οι άλλες πέντε ομάδες, μεγαλύτερη εκ των οποίων είναι αυτή των «έξυπνων αγοραστών» (smart shoppers) που αντιστοιχεί στο 28% του συνόλου. Αν και δεν ξοδεύουν πολλά σε κάθε επίσκεψή τους στο σούπερ μάρκετ (23 ευρώ σε κάθε επίσκεψη και περί τα 230 ευρώ μηνιαίως) καθώς αναζητούν κυρίως τις προσφορές και γενικότερα τα προϊόντα εκείνα που ανταποκρίνονται στη σχέση ποιότητας-τιμής, θεωρείται ότι μπορούν να αυξήσουν τις δαπάνες τους.

Οι «βιαστικοί» (fast and furious) που αποτελούν το 11% και είναι όσοι θέλουν να τελειώσουν γρήγορα τα ψώνια τους μπορούν επίσης να αυξήσουν τις αγορές τους μέσω στοχευμένων προσφορών για παράδειγμα σε «φρέσκα προϊόντα».

Πάντως, οι καλύτεροι πελάτες είναι οι φυλές των «γκουρμέ», των «day out» που αντιλαμβάνονται την επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ ως έξοδο, ως διασκέδαση και οι «για να δω», αυτοί δηλαδή που πειραματίζονται με πολλά και καινούργια προϊόντα. Αν και αποτελούν μόλις το 4% των καταναλωτών, είναι αυτοί που ξοδεύουν περί τα 86 ευρώ ανά επίσκεψη.

GfK: Προβλέπει μείωση στο ελληνικό λιανεμπόριο

Μπορεί το λιανεμπόριο να βελτιώνεται στις χώρες της οικονομικής κρίσης ωστόσο, δεν αναμένεται να συμβεί το ίδιο και στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της GfK για τις συνθήκες λιανεμπορίου σε 32 ευρωπαϊκές χώρες, στην Ελλάδα σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής διαθέσιμα στοιχεία για το 2015, και με την παραδοχή ότι δε θα υπάρξει κάποιου είδους ''ατύχημα'' για τη χώρα μας, η μείωση αυτή αναμένεται να παραμείνει περίπου στο -1.0%. 
 newmoney.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]