ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝ ΚΤΕΛ Χρυσώνουν το χάπι για τις επερχόμενες απολύσεις

Να αποσιωπήσει την ουσία του Προεδρικού Διατάγματος που εξέδωσε η κυβέρνηση στα μέσα Αυγούστου προσπαθεί με ανακοίνωσή της η Ομοσπονδία που εκπροσωπεί τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων των ΚΤΕΛ (ΠΟΑΥΣ).
Το Προεδρικό Διάταγμα διευκολύνει τις απολύσεις αρχικά των οδηγών που έχουν ως άμεσο εργοδότη τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων και ταυτόχρονα ανοίγει το δρόμο για να περάσει ανάλογη ρύθμιση και στο υπόλοιπο προσωπικό των ΚΤΕΛ (οδηγούς, που έχουν προσληφθεί από το ΚΤΕΛ και όχι από τον ιδιοκτήτη λεωφορείου, και διοικητικό προσωπικό). Η ρύθμιση αυτή εξυπηρετεί τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων είτε να επιτύχουν μείωση των μισθών, είτε να αντικαταστήσουν το υπάρχον προσωπικό με άλλο φθηνότερο.
Κάτω από τις αντιδράσεις των εργαζομένων, η ΠΟΑΥΣ προσπαθεί να στρέψει τη συζήτηση στο πόσοι θα είναι οι εργαζόμενοι που μπορεί να απολυθούν. Στο ίδιο ύφος είναι και οι διάφορες κυβερνητικές διαρροές για το νομοθέτημα.
Ωστόσο, οι ιδιοκτήτες, στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας τους, παραδέχονται ότι ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού των ΚΤΕΛ τους εμπόδιζε να κάνουν απολύσεις με μια απλή καταγγελία σύμβασης, ενώ ομολογούν ότι η Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 6/2012 καταργεί κανονισμούς εργασίας που υποκρύπτουν όρους ή ρήτρες μονιμότητας «και κατά συνέπεια το θέμα της μονιμότητας του προσωπικού των ΚΤΕΛ, που θεσπίζει ο κανονισμός αυτών, έπαψε να υφίσταται».
Ακόμη, η ΠΟΑΥΣ ισχυρίζεται ότι το Προεδρικό Διάταγμα αφορά μόνο 500 οδηγούς ενώ οι κυβερνητικές διαρροές μιλάνε για 800. Ομως, τον περασμένο Σεπτέμβρη ο πρόεδρος της ΠΟΑΥΣ μιλώντας στη Διαρκή Επιτροπή Εμπορίου της Βουλής ανέφερε τα εξής: «Τα ΚΤΕΛ απαριθμούν 4.523 λεωφορεία, 10.000 μετόχους και 15.000 περίπου εργαζόμενους».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ΟΣΜΕ), από τους 15.000 εργαζόμενους, περίπου οι 10.000 - ίσως και περισσότεροι - είναι οδηγοί και από αυτούς αρκετές χιλιάδες είναι οι οδηγοί που έχουν προσληφθεί όχι από το ΚΤΕΛ, αλλά από τους ιδιοκτήτες των λεωφορείων.
Ριζοσπάστης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]