ΟΔΗΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΛ.ΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΕΣ ΕΝΔΟΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗΣ ΒΙΑΣ

Ιόνια Οδός: Με επιπλέον 100 εκατομμύρια ευρώ τρυπάνε την Παλαιοβούνα - Τί προβλέπει ο νέος σχεδιασμός για τη διπλή σήραγγα

Με εκατό εκατομμύρια ευρώ πρόσθετη εργολαβική δαπάνη το υπουργείο Υποδομών... σβήνει από το χάρτη τη λύση παράκαμψης, με αναβαθμισμένη οδική χάραξη, της Κλόκοβας, γνωστής και ως Παλαιοβούνας, στη Δυτική Ελλάδα, εγκρίνοντας για τη διέλευση του ορεινού όγκου να κατασκευαστούν από την εργολαβική κοινοπραξία της Ιόνιας Οδού δύο δίδυμες σήραγγες μήκους 2,9 χιλιομέτρων.

Διπλή σήραγγα

Το έργο της Ιόνιας Οδού: Η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί έως το τέλος Δεκεμβρίου του 2015. Εξαιρείται το έργο κατασκευής της διπλής σήραγγας της Κλόκοβας, η ολοκλήρωση της οποίας παραπέμπεται για τον Αύγουστο του 2016. Τα έργα για τη διπλή σήραγγα αναμένεται να ξεκινήσουν άμεσα, μέσα στο καλοκαίρι, αφού στο μεταξύ το υπουργείο Υποδομών ενέκρινε τις προηγούμενες ημέρες την τροποποίηση του σχεδιασμού του έργου.

Ο αρχικός σχεδιασμός, που όμως ακυρώθηκε έπειτα από προσφυγή τοπικών φορέων της Αιτωλοακαρνανίας στο Συμβούλιο της Επικρατείας για περιβαλλοντικούς λόγους, προέβλεπε αναβάθμιση και διαπλάτυνση της υφιστάμενης χάραξης της εθνικής οδού στην Κλόκοβα.

Με βάση τα νέα δεδομένα, που δημιούργησε η απόφαση του ΣτΕ, το υπουργείο ενέκρινε ως τελική λύση την κατασκευή της υπόγειας σήραγγας διπλής κατεύθυνσης, έργο ύψους 100 εκατομμυρίων ευρώ, που θα επιβαρύνει το συνολικό προϋπολογισμό της Ιόνιας Οδού ο οποίος ανέρχεται σε 1,1 δισ. ευρώ.

Η πρόσθετη εργολαβική δαπάνη των 100 εκατομμυρίων ευρώ έχει προβλεφθεί στο χρηματοδοτικό κενό της Νέας Οδού κατά τη συμφωνία επανεκκίνησης των οδικών έργων. Σύμφωνα με στοιχεία που παρουσίασε ο υπουργός Υποδομών Μ. Χρυσοχοΐδης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του σε έργα της Δυτικής Ελλάδας, η συνολική πρόοδος των εργασιών στην Ιόνια Οδό ξεπερνά το 33%, ενώ απασχολούνται συνολικά περισσότερα από 1.600 άτομα, σε τέσσερα βασικά εργοτάξια εν λειτουργία, τα οποία ανά τμήματα είναι τα εξής:

α) 0 χλμ.-76,7ο χλμ.: εργοτάξιο Ευήνου.

β) 76,6ο χλμ.-145,7ο χλμ.: εργοτάξιο Ανισοπέδου Κόμβου Αμβρακίας και εργοτάξια στην περιοχή Γέφυρας Μενιδίου και στην περιοχή Σύκουλα. Τέλος, στο 96ο χλμ., περιοχή Τούμπανο, βρίσκεται και λατομείο-συγκρότημα παραγωγής ασφαλτικών και σκυροδέματος.

γ) 145,7ο χλμ.-170ό χλμ.: εργοτάξιο Φιλιππιάδας και

δ) 170ό χλμ.-190ό χλμ.: εργοτάξιο Επισκοπικού. Το συνολικό μήκος του άξονα της Ιόνιας Οδού είναι 212 χιλιόμετρα μαζί με τις παρακάμψεις Αγρινίου μήκους 34 χιλιομέτρων και Αρτας μήκους 7 χιλιομέτρων, που έχουν ήδη κατασκευαστεί ως δημόσια έργα.

Μετά την ολοκλήρωση του έργου, το ταξίδι Αθήνα-Ιωάννινα με Ι.Χ. αυτοκίνητο θα διαρκεί λιγότερες από 4 ώρες, η διάρκεια της διαδρομής Αντίρριο-Ιωάννινα θα περιοριστεί σε περίπου μιάμιση ώρα, ενώ παράλληλα θα υπάρχει δυνατότητα πρόσβασης μέσω βόρειας Ελλάδας και θα μπορεί ο οδηγός από Θεσσαλονίκη, μέσω Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού, να φτάσει στην Πάτρα σε περίπου 4 ώρες, διανύοντας διαδρομή μέσω κλειστών αυτοκινητοδρόμων συνολικού μήκους 450 χιλιομέτρων.

Ο Μ. Χρυσοχοΐδης κατά την πρόσφατη επίσκεψή του στην περιοχή εξήγγειλε δύο νέα έργα, τα οποία αφορούν τη δημοπράτηση μέσα στο 2014 των τμημάτων Βόνιτσα-Λευκάδα και Ακτιο-Λευκάδα, καθώς και την έναρξη εργασιών στην υποθαλάσσια σήραγγα της Λευκάδας με χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ.
πηγη thebest.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

ΒΙΝΤΕΟ

[ΒΙΝΤΕΟ][bsummary]

ΘΕΜΑ

[ΘΕΜΑ][bsummary]

ΥΓΕΙΑ

[ΥΓΕΙΑ][twocolumns]

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

[ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ][twocolumns]