• slider1

    Στις 19 Δεκέμβρη θα δει ψηφιακά η Ηπειρος.... Νέα αναβολή ...για τεχνικούς λόγους

  • slider2

    Αλλαξαν οι συνήθειες του Ελληνα στο super market.Καθοριστικός ο ρόλος της τιμής για την αγορά προϊόντος

  • slider3

    Η NASA δεν είπε ποτέ ότι η Γη θα μείνει για 6 ημέρες στο σκοτάδι

  • slider4

    Κάπνισμα και παιδιά : Θεριακλήδες από την εφηβεία!

  • slider5

    Ερχεται η «αθάνατη» μπαταρία

Κυριακή, 5 Μαΐου 2013

Ευχαριστηθείτε το Πασχαλινό τραπέζι και αποφύγετε την βαρυστομαχιά


του Αλέξανδρου Γιατζίδη, Μ.D., medlabnews.gr
Το φαγοπότι που ακολουθεί την Ανάσταση συχνά φέρνειδιάφορα προβλήματα υγείας. Αυτό συμβαίνει είτε γιατί μετάαπό μια περίοδο νηστείας (ηθελημένης ή αναγκαστικής)απότομα τρώγονται αρκετά βαριά φαγητά, είτε από το πολύφαγητό εκδηλώνονται προβλήματα που προϋπήρχαν. Κάθε χρόνο τέτοια περίοδο των επισκέψεων στα τμήματα επειγόντων περιστατικών των νοσοκομείων της τάξης του 20%.
Tα πιο συχνά προβλήματα υγείας που καταγράφονται τις μέρεςμετά την Ανάσταση είναι οι γαστρεντερικές διαταραχές, μεπροεξάρχουσα την δυσπεψία. Ο κίνδυνος βαρυστομαχιάς είναιακόμα μεγαλύτερος για όσους έχουν τηρήσει με ευλάβεια τηννηστεία των προηγούμενων ημερών, καθώς η απότομηπρόσληψη τόσο μεγάλης ποσότητας δύσπεπτων τροφίμων μετάαπό τόσο λιτή διατροφή ζορίζει ακόμα περισσότερο το πεπτικόσύστημα.

H οξεία μέθη, οι γαστρεντερίτιδες και οι παγκρεατίτιδεςαποτελούν συνηθισμένες συνέπειες της  κραιπάλης μετά τηνηστεία. Επειδή, εξάλλου, το πασχαλινό τραπέζι είναι πλούσιοσε κόκκινα κρέατα, εντόσθια και γλυκάδια, που είθισται νασυνδυάζονται με γενναίες ποσότητες αλκοόλ, μπορεί νααυξηθούν σημαντικά τα επίπεδα ουρικού οξέος στο αίμα. Τοκρέας των νεαρών αρνιών και κατσικιών έχει υψηλήπεριεκτικότητα σε πουρίνες (είδος χημικών ενώσεων πουαυξάνει το ουρικό οξύ.  Αυτή η παρενέργεια του οβελία δημιουργεί προβλήματα σε όσους πάσχουν από ουρικήαρθρίτιδα.
Τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα παρατηρείται αύξηση τωνεμφραγμάτων του μυοκαρδίου λίγες μέρες μετά το Πάσχα, μετα περισσότερα «θύματα» να είναι άτομα με βεβαρημένηκαρδιαγγειακή υγεία που παρασύρονται από την εορταστικήατμόσφαιρα και καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες από αρνίσούβλας, κοκορέτσι, αυγά και τσουρέκι και άλλα  πασχαλινάγλυκίσματα μαζί με άφθονο αλκοόλ.. Η καρδιακή επιβάρυνσηοφείλεται στο ότι το στομάχι χρειάζεται περισσότερο αίμα γιανα πέψει τέτοιου είδους τρόφιμα, με συνέπεια να «ζορίζεται» ηκαρδιά – και στα άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα, όπωςλ.χ. υπέρταση, στεφανιαία νόσο ή καρδιακή ανεπάρκεια, ηπρόσθετη επιβάρυνση της καρδιακής λειτουργίας δεν είναι ό,τιτο καλύτερο.

Συμβουλές υγείας για το Πασχαλινό τραπέζι.

  • Προσέξτε να μην φάτε πάρα πολύ
  • Περιοριστείτε στο ένα αυγό. Όχι γιατί τα αυγά κάνουνκακό αλλά γιατί έπεται καταιγισμός ζωικής πρωτεΐνης καιλίπους.
  • Να φάτε μαγειρίτσα αλλά με μέτρο γιατί έχει μεγάληπεριεκτικότητα σε χοληστερίνη. Η σούπα με κρέαςαποτελεί την καλύτερη προετοιμασία για το στομάχι μαςγια να δεχτεί το κρέας και τα προϊόντα του πουστερήθηκε όλο το προηγούμενο διάστημα.
  • Μην πέσετε με τα μούτρα στο αρνί. Αρχίστε με μιασαλάτα ή λαχανικά, ψωμί ή πατάτες ψητές ή βραστές, καιμετά φάτε λίγο αρνί, κοκορέτσι ή τηγανητά φαγητά.
  • Μη διστάσετε να φάτε ρύζι, μακαρόνια ή ψωμί μαζί με τοκρέας. Αυτό μας χορταίνει και συνεπώς μειώνει τιςπιθανότητες να υπερκαταναλώσουμε κρέας καιπαράλληλα συμβάλλει στη δημιουργία ενόςισορροπημένου, από άποψης μακροθρεπτικωνσυστατικών πιάτου.
  • Μην τσιμπολογάτε από τις πιατέλες.
  • Μην φάτε την πέτσα από το αρνί ή το κατσίκι
  • Μην πιείτε πολύ αλκοόλ. Προτιμήστε το κρασί ωςσυνοδευτικό, αντί για μπύρα καθώς περιέχει περισσότερααντιοξειδωτικά συστατικά και προάγει την υγεία μας.
  • Να προτιμάτε παραδοσιακούς τρόπους ψησίματος (όπωςστη σούβλα) αντί για το ψήσιμο στο φούρνο, στη γάστρακ.λ.π.
  • Στύψτε άφθονο λεμόνι στο κρέας καθώς έχει όχι μόνοπολλά αντιοξειδωτικά συστατικά, αλλά και η βιταμίνη Cπου περιέχει αυξάνει την απορρόφηση του σιδήρου.
  • Μην αμελήσετε να φάτε φρούτα και να πιείτε νερό
Ειδικές συμβουλές για όσους έχουν κάποια πάθηση.

  • Τα άτομα με καρδιαγγειακά προβλήματα πρέπει νααποφύγουν τα απότομα και μεγάλα γεύματα, καθώςεπίσης και τα εντόσθια και τα λιπαρά μέρη του αρνιού,επειδή περιέχουν πολύ νάτριο (αλάτι).
  • Αν παίρνετε αντιπηκτική αγωγή προσέξτε γιατί το κρασί,οι σαλάτες κλπ μπορεί να επηρεάσουν τον χρόνο πήξηςτου αίματος. Συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.
  • Τα άτομα με υψηλά ή οριακά επίπεδα ουρικού οξέος στοαίμα, να περιορίσουν ή να αποφύγουν την κατανάλωσηαλκοόλ και εντοσθίων.

Αντιδράσεις:

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.